Xevi Sala, Premi Prudenci Bertrana 2016 :: La tardor literaria en català :: 80grams celebra sis anys de literatura :: Entrevista Anna Altisén :: Jo, confesso guanya el Premi Crexell 2012 :: Mor l'escriptor Emili Teixidor :: Grup 62 ja és a Google Play :: Salvador Macip guanya el Premi Carlemany :: Rafael Nadal guanya el Premi Josep Pla 2012 :: Els llibres de l'any a 80grams :: La primera novel·la de Lluís Llach arribarà a les llibreries el 2 de febrer :: 20 anys de la mort de Montserrat Roig :: Ha mort Joan Agut :: 80grams celebra 3 anys de literatura catalana :: L'escriptora Muriel Villanueva guanya el Premi Just M. Casero amb la novel·la La Gatera :: Aguilera, O'Hara i Llavina, Premis Octubre 2011 :: Rànquing de tardor 80grams 2011 :: David Cirici guanya el Premi Prudenci Bertrana :: L'infern d'Alabastre guanya el rànquing d'estiu 2011 :: Pa negre, la primera pel·lícula catalana candidata als Óscars :: Ausiàs March té perfil al Facebook :: Joaquim Carbó, Premi Trajectòria Setmana del Llibre en Català :: Cabré bat rècords i el seu llibre es reedita en només una setmana :: 80grams a Catalunya Ràdio

divendres, 30 d’octubre del 2009

Especial :: Moments de tardor 80grams

Comparteix amb tots nosaltres el teu moment de tardor, aquell instant especial per tu que has viscut durant aquesta estació de l'any en la que ens trobem. Pot ser qualsevol moment, el que tu vulguis. Junts construïrem un recull de moments literaris de tardor, perquè la literatura està plena d'instants que vivim cada dia. Només cal aturar-se un moment per assaborir-los.

Moments de tardor :: 80grams
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

"Percebo una olor subtil, m'evoca records. S'ha girat vent i les fulles comencen a dansar fent cercles sobre la vorera. L'aire és més fred que ahir, els fanals ja s'han encès, i la gent va més depressa. L'autobús arriba tard. Com sempre. Torno a sentir la olor, ara és més intensa. La reconec. Olor de castanyes... olor del primer fred...olor de tardor" (Laurea Ipsum)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Escriu a comentaris el teu moment...

4 comentaris:

  1. Trepitjo les fulles caigudes dels arbres d'un cementiri amb un llibre a la mà. El llibre és meu. Les tombes, per sort, no.

    ResponElimina
  2. El meu moment preferit de la tardor és quan m'adono que la llum del sol no peta sobre el mar com quan era estiu, zenital, vertical, animal, colossal. Ja no és aquella llum encegadora d'un sol que crema la pell, acluca els ulls i estavella les pedres.
    Un dia de finals de setembre t'adones que la superfície de l'aigua té una brillantor especial, diferent, matisada, alegre, riallera. Les ones es fan ombres les unes a les altres, perquè la llum els cau de costat, i les onades s'animen, i belluguen, tremolant contentes, a veure quina d'elles brilla més, i tot el mar refulgeix amb una bellesa inusitada, que anirà en augment, fins el solstici d'hivern, just abans de Nadal.

    Mireia

    ResponElimina
  3. Sense adonar-me estic recollint fulles del terra. De sobte, miro al meu voltant: de manera gairebé imperceptible el paisatge ha canviat. Oloro a terra humida, el vent fa bellugar tímidament el meu serrell... sento la necessitat de buscar un jersei però ho faré més tard. Continuo recollint fulles del terra. M'agraden aquests moments de solítud en els quals mentalment torno a reviure moments feliços. Sóc afortunada, n'he tingut molts de moments feliços! M'envaeix un profund sentiment nostàlgic amb la prompta arribada de l'hivern.De sobte, olor a castanyes! Busco a les xemeneies veïnes l'origen de la olor... Tan se val... m'ha fet tornar a la realitat. Miro al meu voltant i entro a casa a buscar el jersei. Al menjador, la meva filla corre per llençar-se als meus braços.Vol sortir fora a recollir fulles. Sortim fora: amb una mà porto a la meva filla i amb l'altra, toco el meu ventre intentant trasmetre al fill que creix dins meu aquest moment màgic... Sento que sóc afortunada per aquests moments i molts d'altres que viuré al futur, al llarg de totes les tardors de la meva vida.
    Raquel

    ResponElimina
  4. Aquesta tardor les fulles són els fulls on ha quedat impresa la nostra epifania. Tu n'has sortit, t'has fet de carn i d'ossos i has dit sense parlar la vida continua. M'ofereixes un rèquiem perquè em vegi més viva i perquè pategi fulles que ja són vòmit sec. Tens tardor a la mirada. I calles. I sóc.

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails